קופירייטינג- לגנוב את הדעת!
אין ספק כי מאז הרשת, מאז שאנחנו מדברים במילים עם האינטרנט, הפך מקצוע הקופירייטינג למבוקש ומהסיבות הנכונות. מילים בקצב, יצירת שם, סלוגן, כתיבת תוכן, כתיבת מודעות לפרסום בגוגל, או לקמפיין פרסום בפייסבוק, כל אלה הם מעולמו ומומחיותו של הקופירייטר, אומן המילים ווירטואוז המחשבות.
הקופירייטר אמון על המצאת כותרות התכנים, ואם הוא יעשה את זה טוב, גם יקראו אותן. בהמשך הוא אמור לגבש את הטקסט לידי חוויית קריאה וזה הרבה מעבר לכתיבת תוכן, זה בעיקר לעשות קופירייטינג לתכנים.
בכל הכותרות הללו רוצה לומר- הלקוח הוא לא מטומטם. (כלומר אנחנו לא מדברים על המטומטמים, אנחנו מדברים על אנשים משכילים עם ראש על הכתפיים).
אם אתם רוצים למכור להם משהו ברמה שלהם, לכו על הרמה שלהם. זה כמו שלא כל בן אדם (וסליחה על הסנוביות כן!) לא ישב במסעדת פועלים. יש כאלה שבחיים לא ישבו כי זה לא מתאים לרזומה שלהם.
קופירייטינג בעל השם
אחת המשימות הכי חשובות של כל מומחה קופירייטינג או במילים אחרות של הקופירייטר, היא להמציא שמות. שמות צריך להמציא לחברה, עסק, למוצר חדש ויש לזה חשיבות רבה ואף השפעה על שיווקו והצלחתו של המוצר.
אין חוקים בקשר ליצירת שם, כמו שאין חוקים לקופירייטינג. צריך זריזות מחשבה, הרבה כישרון ולשון חדה ואת זה לא לומדים באוניברסיטה.
השם הנבחר צריך לייצג את מכלול התכונות של המוצר, הוא צריך להיות קצר וקליט (לא מועתק משום מקום) ומקורי.
ממש כאן נציין, שדרושה קריאטיביות אבל לא יותר מדי כלומר, בסופו של דבר צריך להמציא שם שאנשים יכולים להתחבר אליו ומבינים אותו מקריאה ראשונה ולא צריך לשלוח אותם למילון כדי להבין למה התכוון הקופירייטר.
תחכום יתר בקופירייטינג- יגרום נזק!
כמו שהמוצרים או המותגים הכי טובים בעולם לא ממש מסובכים (איכות זה לא סיבוך!) והיצרנים שלהם שמים דגש על נוחות וקלות שימוש, כך צריך להתייחס הקופירייטינג לשמות חדשים. הם צריכים להיות ידידותיים לסביבה, קלים ופשוטים לכל אדם ובעיקר- לא מתוחכמים מדי. ככה זה כתיבה שיווקית שעובדת – פשוט, טוב וקליט.
יש כבר כמה קופירייטרים (תיכף נביא דוגמאות) שחשבו שלהמציא שם, זה להמציא את הגלגל. הבעיה היא שאם אף אחד לא מכיר את הגלגל שהמצאת, סופך שתישאר אתו לבד, והכי חשוב לא לעשות דווקא בעולם הקופירייטינג. שם צריך להיות יפה ומושך, אם תלך על מכוער ומעצבן זה הולך לעלות לך ביוקר.
השמות הכי גרועים EVER- עבודה גרועה של קופירייטינג!
יש ברשת באזכור במקומות שונים, רשימה של מוצרים חדשים(לא מהארץ) שקיבלו שמות כל כך מוזרים וגם מכוערים יש לומר, שזה לא פלא שהכתירו אותם כך ושלקוחות נרתעים מלרכוש אותם.
– "בחורים טובים לא נועלים מוצרים מעור"- שם של מותג נעליים מעור. כלומר אם אתם גרועים תקנו אותנו. מי יעיד על עצמו שהוא גרוע ויקנה את נעלי העור האלה שרוצים להתחכם קצת יותר מדי וכשלו
-"טוב די", עוד התחכמות ירודה של מותג אופנה. כלומר הם מה זה מתחכמים. הם לא באים ואומרים לך כמו כולם, אנחנו הכי טובים. הם אומרים אנחנו מספיק טובים כלומר- טוב דיו. אז תדעו לכם שצרכנים לא רוצים לקנות אופנה שהיא טובה דיה, הם רוצים את הכי טובה. חברים נכשלתם דייכם.
-שוקולד ממולא בקרם- קיבל את השם הלא מחמיא אשכי חמור. כמה שהשוקולד יהיה טעים אף אחד לא ידע את זה, כי אף אחד לא רוצה לקנות אשכי חמור.
-תה יכול להיות מאוד טעים, אבל לא אם הוא מקבל שם של "תה שתן". הרבה יותר פשוט לשתות את זה בבית ומשלכם…
ומה עם מודעות פרסום בגוגל?
עבודת קופירייטינג כוללת בתוכה גם כתיבת מודעות פרסום בגוגל. גם פה ההמלצה שלנו היא לא לנסות להתחכם. לאנשים יש כמה שניות להביט על המודעה שלכם ולעשות קליק, אז תכלו על קמפיין פרסום בגוגל הכי פשוט, הכי לא יומרני והכי ברור.
אומרים שמילים יכולות לגרום לשלום או למלחמה. קופירייטר חכם יודע מה להמציא כדי למכור לכם שלום עולמי…
רוצה להכפיל את המכירות של המוצר או השירות שלך?
כתיבה שיווקית עושה את ההבדל
מאמרים נוספים
כיצד מסייע תוכן טוב לקידום האתר
כל מקדם אתרים יודע שכדי להביא את האתר לתוצאות ראשונות בגוגל באמצעות הקידום האורגני, עליו להעלות תכנים איכותיים. קידום אתרים אורגני הוא תהליך איטי בהשוואה
טיפים מזהב לשדרוג התוכן השיווקי באתר שלכם
התוכן העולה לאתר שלכם הוא חלק בלתי נפרד ממאמצי הקידום האורגני של האתר שלכם ובכלל מהרעיון של בניית אתר שאמור להוביל להבאת לקוחות חדשים מהאינטרנט.
מתי נרצה לפנות לחברת קידום אתרים לצרכי ייעוץ?
מתי נרצה לפנות לחברת קידום אתרים לצרכי ייעוץ? כאשר אנו צריכים לבצע משימה מסוימת בתחום שאנו לא בהכרח בקיאים בו או רוצים לבצע את זה