בלעדי: 10 כללי זהב לכתיבת תוכן לאתרכם

לפני שמתחילים לכתוב תוכן לכל אתר אינטרנט יש להבין ולדעת כמה תהליכים חשובים לכתיבת תוכן איכותית, מקצועית שתמגנט את הלקוחות לאתר וישאירו אותם שם.

1) הצטיידו בכותב תוכן בעל ידע רחב, עברית תקנית ויכולת קריאטיבית. כתיבת תוכן לאתר אינטרנט צריכה להיות מעניינת ולא רק דיווחית. כלומר צריך לדעת איך לקחת את כל המידע של הלקוח ולעבד אותו לכתיבה שיווקית שתמשוך גולשים להמשיך ולגלוש באתר.

  • 2) פרק אודות על הלקוח, צריך להכיל מעבר לנתונים יבשים של שם, מקום, ניסיון וכו' גם את היתרונות של המוצרים או השירות של בעל האתר. זה חייב להיות כבר בהתחלה ואפילו בשורה הראשונה. דוגמה: "אתם רוצים מעקים עקומים או שיש לכם דרישות"?. מה אפשר להבין מזה? שזוהי כותרת או שורה ראשונה של אודות באתר של יצרן מעקים. עכשיו מה הדבר שיכול להיות הכי גרוע במעקים? שהם יהיו עקומים. אז בואו נגיד את זה וזהו.
  • 3) אודות ודף הבית זה לא אותו דבר. אודות  זה בדרך כלל על של מי האתר ומה הם מציעים לנו ודף הבית זה החזון של העסק, השיטה, הייחוד, היתרונות שלהם בתחום מול המתחרים עם הזמנה להציץ באתר ולגלות עוד מידע. כתיבה שיווקית נכונה משווקת את העסק כבר מדף הבית.
  • 4) הדבר הכי חשוב בכתיבה של אודות ודף הבית, ששפת הכתיבה צריכה להיות מותאמת לנושא האתר וגם לקהלי היעד. אם מדברים על אתר של ספות ניקולטי לדוגמה, הספות הן מוצר יוקרה איטלקי, אבל האתר צריך לפנות אל קהלי היעד של הספות לא בהתנשאות אלא בהזמנה לבוא וליהנות מכל היוקרה הזו.
  • 5) יש אנשי תוכן שמחטיאים את קהלי היעד כי הם כותבים כתיבה יומרנית, כביכול כדי למצב את העסק גבוה, אבל כתיבה כזו, יותר מדי מתוחכמת ומתנשאת רק מבריחה לקוחות.
  • 6) חלוקה לקטגוריות. מאוד חשוב להבין ואת זה עושים לפני כתיבת תוכן, כי חלוקה לקטגוריות נכונות משקפת את המוצר ויוצרת לו שייכות לנישה ולקהלי היעד שלו. כך לדוגמה אם מדברים על מוצר שהוא פיתוח חדש, יש בהחלט מקום לבנות קטגוריה על מה זה המצאה? וכמה קשה לפתח המצאות וכו'. כלומר כל דגש על יתרון של המוצר, חדשנות שלו או הטכנולוגיה שלו, ממצבים אותו גבוה ונותנים לו ערך מוסף באתר.
  • 7) אחרי חלוקה לקטגוריות ואפיון הלקוח שקובע את חלוקת התכנים באתר. (סוג האתר גם קובע את עדיפויות התוכן), יוצרים דפים שיווקיים וחומרים נוספים. החומרים השיווקיים צריכים להיות אודות ודף הבית. הם חייבים כבר בהתחלה לעשות היכרות נכונה וזריזה עם הגולש. לא יותר מדי מלל, לא יותר מדי טקסט ולא ללכת מסביב. נכון מאוד בדף הבית גם לשלב כמה סלוגני מפתח שמייצגים את המוטו או את החזון של החברה.
  • 8) כתיבת תוכן לאתר חדש צריכה להיות מותאמת לנושא האתר ולעיצוב שלו. ייתכן כי בחלקים מסוימים צריך רק טקסט קצר וכותרות מושכות, במקומות אחרים אפשר להרחיב, אבל הדבר הכי חשוב זה לדעת מה המינון של המילים מול הויז'ואל ולא להעמיס יותר מדי כתיבת תוכן במקום שלא זקוק לזה. גולשים יינטשו את האתר הזה כי אין להם סבלנות.
  • 9) כל כתיבת תוכן לאתר אמורה להתייחס גם לתחום העיסוק של האתר. אם למשל מדובר על אתר נדל"ן, צריך להבין מהם העדיפויות של אתר כזה מבחינת הגולש, ולעשות לו את החיים קלים. כלומר קטגוריות כל אתר הן לא חוק ברזל. לכל אתר יש את הקטגוריות והחלוקה הפנימית הנכונה לו. עדיפויות כתיבת התוכן והצגתו בפני הגולש יהיו בהתאם לתפיסה ולגישה של הגולשים באתר הזה. בנדל"ן למשל, אנשים תמיד יחפשו מאגר של דירות ומחירים, כי זה מה שמעניין אותם.
  • 10) מעבר לכתיבת תוכן מקורי ובלעדי לאתר וכדי לגרום לגולשים לא לנטוש אותו, יש לשלב כמה מאמרי המלצות או עצות שיהיו לגולשים לעזר. אנשים בכל תחום תמיד זקוקים לעצה טובה.

כתיבת תוכן שיווקי היא כלי מפתח למקסם את היכולת של העסק, להציג אותו לקהל בצורה הטובה ביותר ובכך לגרום להם לפעולת רכישה, בין אם כתיבה לפלטפורמה של פרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק, קידום האתר או שירותי כתיבה נוספים יש לבחור בחברה מקצועית אשר כתבה במגוון רחב של תחומי עיסוק.

כתיבת תוכן

רוצה להכפיל את המכירות של המוצר או השירות שלך?

כתיבה שיווקית עושה את ההבדל

מאמרים נוספים