האינטרנט ברא את הכתיבה השיווקית לעסקים!

עד שלא הייתה רשת אינטרנט כתיבה שיווקית לעסקים הייתה כתיבה נבחרת לפליירים, כתבות תדמית בעיתונים, קטלוגים ועוד. כלומר- הכתיבה השיווקית ניסתה לשווק את החברה עליה היא כתבה במדיות שהיו מקובלות לפני האינטרנט.

בנוסף לכתיבה השיווקית לעסקים הייתה כמובן נוכחות של הפירמה או העסק בחיים במציאות בצורה של משרדי חברה, חנויות, סניפים וכו' והם גובו מלבד בכתיבה שיווקית גם בקמפיינים פרסומיים.

היום לקח האינטרנט את כל זה ודחס הכול לרשת. כלומר

יש היום המון עסקים וחברות שהם קיימים רק און ליין ושהכתיבה השיווקית היא מצרך חובה בפרופיל העסקי שלהם, באתר, בחנויות מקוונות, בדף הנחיתה ובקמפיינים של שיווק בגוגל ובפייסבוק.

אז מה זה בעצם כתיבה שיווקית לעסקים?

בואו ננסה לעשות תרגיל בשיווק ונתרגם את זה אחר כך להליך של כתיבה שיווקית.

הגעתם לחנות בגדים. יש לה מלאי גדול של סריגים במחיר טוב.

מוכר:" יש לנו סריגים נהדרים במחיר מעולה"

קונה: "כבר קניתי".

מוכר: "סחורה כמו שלנו לא תמצא זה איכות".

קונה:"גם שלי איכותי"

מוכר:" אני לא אומר לך סתם, כל מי שנכנס היום לכאן קנה, זה מציאה, הזדמנות חד פעמית, מחיר ברצפה, רק תמדוד, רק תמדוד".


שלב המדידה יש לומר הוא שלב קריטי ביחסי מוכר לקוח. יש סיכוי רב למכירה אחרי שמישהו מודד. המדידה מאפשרת התחברות לבגד, ואם זה נראה טוב על הלקוח, גם אם יש לו אלף סוודרים ואפילו אחד דומה לזה שהוא מודד, הוא יקנה".

הקופירייטר הוא המוכר שלכם און ליין!

הדיאלוג הנ"ל משקף בצורה הכי אמיתית מהי תכליתה של הכתיבה השיווקית לעסקים.  המטרה הראשונה שלה היא למכור לכם במילים. כיוון שהיום הרבה מאוד אנשים רוכשים דברים ברשת, הרי שכל חנות מקוונת או אתר מוכר צריך שהטקסט הכתוב באתר שלו יהיה מספיק שיווקי, כאילו יצא מפיו של מוכר בחנות פיזית וכמובן שצילומים הם לא פחות חשובים.

זה כולל שכנוע, זה כולל פיתוי, הצגת מוצרים (גם כאמור בתמונות נכונות ומדויקות למוצר). זה כולל מחיר טוב, הצעה לנסות והבטחה שזוהי הזדמנות חד פעמית. ככה זה תהליך של פרסום בגוגל, צריך להיות משכנע – ומאוד.

עכשיו נהפוך את הדיאלוג הנ"ל לכתיבה שיווקית לעסקים

יבואנית הסריגים האיכותיים "סוודר לי" מציעה לגולשים הזדמנות חמה שאסור לפספס, 50% הנחה על סריגים איכותיים שמחזיקים מעמד אחרי הרבה מאוד כביסות.

לא נמאס לכם שהשרוולים מתדלדלים, הסוודר נראה "עתיק" והאריגה לא צפופה.

מה בעצם אנחנו רוצים להגיד?

כתיבה שיווקית לעסקים היא בעצם כמו דיאלוג עם מוכר בחנות. הוא אומר אתה אומר, מי שיודע לדבר יותר צפוף ויותר משכנע מצליח למכור בגלל זה לא כל אחד יכול למכור לכם. זה צריך להיות מישהו שמאמין בעצמו, במה שהוא מוכר ויודע "להשתלט" על קונים ולגרום להם להחליט.

בכתיבה שיווקית לעסקים עושים את כל זה במילים. כותבים והודפים את כל ההתנגדויות שעלולות לצוץ במהלך המכירה וגורמים ללקוח להשתכנע. ממש כמו שעושים את זה בחנות במציאות אלא שכאן אין מפגש פנים מול פנים אלא כתיבה מלוטשת, מפתה, חכמה ושיווקית. כתיבה שרק מי שיודע קופירייטינג יוכל לכתוב.

כתיבה שיווקית

רוצה להכפיל את המכירות של המוצר או השירות שלך?

כתיבה שיווקית עושה את ההבדל

מאמרים נוספים