כתיבה שיווקית בלי חפירות

תפקידה של הכתיבה השיווקית, הוא לשווק. בעידן הדיגיטלי הפכה כל מילה למכרה זהב. הרכישות און ליין מפגישות בין אתרי חנויות מקוונות לבין גולשים ברמה לא אנושית, אלא וירטואלית.

אין פה מוכרת שאפשר להתייעץ אתה. אף אחד לא יכול להפעיל עליכם לחץ. אתם לא יכולים לראות עוד מישהו שנכנס לחנות ומודד את מה שאתם רוצים. אין יכולת לשמוע מוזיקה בתוך החנות ולהישאר שם הרבה זמן, כי זה נעים ולכן אתם תישארו וגם תקנו.

בקיצור- חנות מקוונת און ליין מתבססת בעיקר על כתיבה שיווקית ותמונות. שניהם צריכים להיות ברמה מאוד מקצועית. הכתיבה צריכה להיות חדה ושנונה. קצרה ולעניין (כי לגולשים שלנו יש עוד המון קניות היום ואין להם סבלנות) והתמונות בעידן הרשת צריכות להיות שוות הרבה יותר מאלף מילים. הן אלה בעצם שמוכרות, הן המשווק שלכם ולכן צריך להשקיע הרבה בצילום נכון בזווית, בתאורה, בתפאורה ועוד. הם הכלי שלכם לשווק.

הרבה מאוד אתרים רוצים לשווק אבל נופלים לחפירות בתוכן לא ראוי וגם לא משכנע וזה הדבר שהכי לא מוכר.

זהירות לשון הרע לפניך- כתיבה שיווקית

כאשר מדברים על כתיבה שיווקית ברשת ראוי לציין שבעלי אתרים של חנויות מקוונות, שמחזיקים גם בחנויות במציאות, צריכים לדעת את ההבדל בין השניים ולא ליפול לתחום האפור של לשון הרע.

במציאות יכול להיכנס לחנות לקוח ובעל החנות יכול להתחיל לרכל, לשלול, להעביר ביקורת ולפסול מוצרים דומים שהמוצר שלו מתחרה אתם. במציאות שום לקוח לא ילך וירים טלפון למתחרה ויספר לו מה ההוא אמר. ברשת, זה כבר תביעה לבית משפט.

צריך מאוד להיזהר בכתיבה שיווקית לא ליפול לנושא של דמורליזציה ופסילת המתחרים. צריך להיות מספיק חכמים עם אוצר מילים שלא כולל מילים כמו "יותר טוב משל זה וזה…, שלהם מזויף וכו'. כל אלה הם לשון הרע והם עלולים להביא לתביעות.

בדיוק בגלל שליצרנים או למשווקים אסור לעשות את זה נולד התחום של בדיקות ע"י עיתונאים או מובילי דעת קהל. הם בהחלט יכולים לפרסם את חוות דעתם, להחמיא, לשלול, לפסול וכו'. אתם כיצרנים לא. מדוע? כי ברור שלכם יש אינטרס להגיש שהמוצר שלכם הכי טוב. איזה לקוח יאמין למה שאתם אומרים?

לכן בכתיבה שיווקית ברשת, צריך להימנע לחלוטין מהשוואות שגוררות אתרים לתחרות פסולה עם המתחרים שלהם.

כתיבה שיווקית- מובילי דעת קהל

משרד פרסום דיגיטלי מקצועי מבקש היום את חוות הדעת של מובילי דעת קהל ברשת. אלה שכותבים על מוצרים בבלוגים שלהם מזווית אישית של מומחה.

בלוג גם אם אין בו כתיבה שיווקית טהורה, עצם ההמלצה בו למשל על מוצר מסוים כמוה כתרומה של כתיבה שיווקית. גם פוסטים בפייסבוק במסגרת קמפיין הם כתיבה שיווקית וגם קמפיין פרסום בגוגל צריך לתרגם כתיבה שיווקית לרצף של מודעות מספיק משכנעות כדי ללחוץ עליהן.

לקוחות קשים ומתוחכמים

בגלל המומחיות שפיתחו הצרכנים באגירת מידע, השוואת מחירים, שימוש באפליקציות ועוד לפני שהם עושים החלטה צרכנית, גם המשווקים צריכים לחשוב באופן דומה ומנסים היום להבין באיזו דרך הם יכולים להגיע לצרכנים הנכונים שלהם.

הקמעונאים מתמודדים היום עם לקוחות שאפתניים, יודעים, מבינים ודורשים. היום זה לא מספיק לשווק לפי גיל או מגדר, היום כדי להגיע ללקוחות צריכים לדעת עליהם הרבה יותר. כי מידע זה הדבר הכי חשוב היום.

אין לשום קמעונאי היום את היכולת לקבל תמונה מקיפה ואישית על הצרכים של קהלי היעד שלו, ולכן גם כתיבה שיווקית מצוחצחת הולכת לעשות חצי עבודה. היום כדי לשווק צריך לעשות מאמצים אדירים ולהיות נוכחים ברשת, צריכים שירותי קופירייטינג מקצועי וזה רק אחד מהם.

כתיבה שיווקית מנצחת היא הדרך הטובה ביותר להגיע ללב של הלקוח, פנייה ישירה שאומרת בדיוק מה שהלקוח מרגיש ויותר מכך רוצה להרגיש יגרום לו להרגיש בטוח יותר בהחלטה של רכישת המוצר או השירות.

כתיבה שיווקית

רוצה להכפיל את המכירות של המוצר או השירות שלך?

כתיבה שיווקית עושה את ההבדל

מאמרים נוספים