כתיבה שיווקית לרשתות חברתיות!
מאז שהפייסבוק הפך לפלפטפורמה עסקית והוא מציע כלים לקידום פוסטים וקמפיינים של שיווק, יש חשיבות רבה לפוסטים השיווקית שמעלים בו.
כתיבה שיווקית לרשתות חברתיות שונה מכתיבה שיווקית באתרים וגם בקמפיין פרסומי בגוגל.
כתיבה שיווקית בפייסבוק למשל צריכה להלך בין הטיפות של אפיון הרשת החברתית, כדי לא לעלות על העצבים של הגולשים ושלה.
לעשות ולא לעשות בכתיבה שיווקית לרשתות חברתיות!
– זוהי רשת חברתית בה אנשים נכנסים במצב רוח מסוים.
-אפשר להעלות פוסטים שיווקיים אבל "חברתיים".
-צריך לעשות מאמץ לרתק באיזה שהוא אופן, או בצורה של כתיבה מיוחדת, או בצירוף ויז'ואל שיגרום להתעניינות.
-רצוי ומומלץ לפרסם פוסטים שגורמים למעורבות הגולשים כמו למשל, השתתפות בתחרות, במבצע, בקשת לייקים בתמורה למשהו, חלוקת תשורות ועוד.
-הכתיבה צריכה להיות מצוחצחת, נעימה, לא פולשנית ולא טפילה.
-גם כתיבה שיווקית לרשתות חברתיות צריכה להיות יותר חברתית ופחות שיווקית.
-החוכמה היא לכתוב פוסט שיווקי כל כך חכם שאף אחד לא ירגיש שמוכרים לו משהו.
-לנסות לתעל פוסטים מסוימים שכתובים בצורה מסוימת לקהלי יעד מסוימים שסגנון הכתיבה הזה מדבר אליהם או חלק משפתם.
-להשתמש בהומור, בעקיצה או בחדשות כדי לגנוב תשומת לב.
-לנסות להשאיר רושם טוב, לגרום לחיוך, הבנה ולייק.
-לנסות לעורר רגש. כתיבה שיווקית לרשתות חברתיות צריכה לגרום לגולשים להתרגש, לשתף ועוד.
מיהם הגולשים שלנו?
הדבר הכי חשוב בכתיבה שיווקית לרשתות חברתיות, זה ללמוד את הלקוחות שלנו ואלה הם הגולשים. ככה פרסום בפייסבוק או בכל פלטפורמה אחרת של רשת חברתית מצליח.
יש המון מחקרים של כל מיני חברות מחקר ואינטרנט על התנהגות ומידע על גולשים בכל מדינה. חתך גילאים, כמה זמן הם גולשים, כמה זמן הם מתעניינים בפוסט אחרי שפורסם, מה תחומי העניין שלהם, מתי יש יותר תגובות מצדם, מהן השעות שהם נוכחים בפייסבוק ומה מידת המעורבות שלהם.
כל הנתונים הללו אמורים לגרום למפרסמים לייצר כתיבה שיווקית לרשתות חברתיות כמו פייסבוק בהתאמה עד כמה שאפשר למידע הקיים על קהלי היעד.
שימוש בחוש הומור ולא ממש למכור
אחד הדברים שאנחנו יודעים בוודאות על גולשי הפייסבוק למשל, שהם נכנסים כדי להמשיך להיות "חיה חברתית" לדבר עם החברים שלהם לחלוק חוויות, תמונות, לקבל עצה, לשתף ברגשות או בעניין אישי ועוד.
אז האם בתוך המסע הרגשי הזה צריך לתקוע להם ספה של ניקולטי והזמנה למחיר מבצע?
אפשר בהחלט ליצור מודעה שיווקית של ניקולטי אבל לא לשכוח שמדובר ברשת חברתית ולכן אפשר לנסח אותה כך "ולגלוש לספה נוחה ניסיתם?".
כלומר בכתיבה שיווקית לרשתות חברתיות צריך להתנסח ולהשתמש בשפה ובמושגים מעולם הפנאי והתרבות של משתמשי הרשת ולשלב הומור וקריצה. אם זה יהיה כתוב כך וזו חוכמה גדולה לכתוב את זה ככה, הגולשים לא ירגישו בכלל שמנסים למכור להם משהו אלא להציע להם שדרוג וזה ההבדל בין כתיבה שיווקית לרשתות חברתיות לבין כתיבה בקמפיין פרסום בגוגל, שמדבר ישר ולעניין ולא בוחר בניסוח חברתי.
רוצה להכפיל את המכירות של המוצר או השירות שלך?
כתיבה שיווקית עושה את ההבדל
מאמרים נוספים
כיצד מסייע תוכן טוב לקידום האתר
כל מקדם אתרים יודע שכדי להביא את האתר לתוצאות ראשונות בגוגל באמצעות הקידום האורגני, עליו להעלות תכנים איכותיים. קידום אתרים אורגני הוא תהליך איטי בהשוואה
טיפים מזהב לשדרוג התוכן השיווקי באתר שלכם
התוכן העולה לאתר שלכם הוא חלק בלתי נפרד ממאמצי הקידום האורגני של האתר שלכם ובכלל מהרעיון של בניית אתר שאמור להוביל להבאת לקוחות חדשים מהאינטרנט.
מתי נרצה לפנות לחברת קידום אתרים לצרכי ייעוץ?
מתי נרצה לפנות לחברת קידום אתרים לצרכי ייעוץ? כאשר אנו צריכים לבצע משימה מסוימת בתחום שאנו לא בהכרח בקיאים בו או רוצים לבצע את זה