מהו קול המותג שלך?

יש בשורה חדשה בשוק Voice & Ton Design זוהי הבשורה שצריכה להיות היום לכל מותג ובעברית קוראים לזה גם אפיון שפה או עיצוב קול מותג. כל מי שמייצר מותגים ומשווק אותם, כל קופירייטינג שעושים להם, צריכים לגרום ללקוחות לשמוע קול… או לפחות לדמיין אותו. זה לא מספיק שיש לך מותג חזק, הוא צריך גם קול מיוחד.

למותג שלך צריכה להיות שפה משלו. המותג שלך צריך לדבר במילים שלו, לקהל שלו. איך שהוא אומר את הדברים, מה שהוא אומר, כמה ומתי, הם אלה שמרכיבים ויוצרים את אפיון הקול שלו.

לא מדובר רק על מילים, מדובר על הרווחים בין המילים. האווירה שהדיבור של המותג שלך מייצר, והקשר בין השפה שלו למהות שלו. צריכה להיות הלימה מוחלטת ביניהם. הקול של המותג צריך לייצג את האישיות שלו וכדי שיהיה לו בידול ואותנטיות הוא חייב קול משלו.

דוגמאות לקולות של מותגים- קופירייטינג

"היי חבר'ה יש לי חדשות בשבילכם".

ידידותי, חברתי, סחבקי, הכי אחי. זה יכול להיות משפט של חטיף משפחתי, גרעינים שחורים או חדר בריחה… תלוי איך מסתכלים על זה. זה גם יכול להיות הילד של הבמבה…

"אני מצטער שחיכיתם כל כך הרבה זמן"

לדירה, למכונית של דגמי 2017, לפלפון החדש. המילה מצטער לוקחת צעד אחורה ונותנת את הכבוד למפרסם ופה כנראה באמת מדובר על משהו מאוד יקר ומכובד כמו המשפט הזה ולכן זה יכול להיות משהו כמו דירה, מכונית, משהו שהפאסון במשפט הנ"ל מייצר.

"כמה אפשר לנגב ולנגב…"

המוריסטי ומגניב, שואף להיות חצוף ומשעשע. מתאים לקול מותג של מצד אחד חומוס מצד שני נייר טואלט… לא נתפלא אם זה יהיה נייר טואלט עם בדיחות מודפסות. בהחלט מתאים לקופירייטינג הנ"ל. קול מותג צעיר ונהדר.

"אז היא עזבה… והייתי לבד אני והריח"

קול של מותג אישי. הבושם שלה או איך לומר עוזרת הבית אחרי שהיא עוזבת ונשאר הריח של חומר הניקוי. קופירייטינג חביב, נחמד ומפתיע.  מוצר לא יקר, אבל בהחלט חדשני.

"תיכנס, תיכנס כי הוא מתפוצץ"

בהחלט מתאים למשחרר סתימות. מפתיע וסכסי אבל עם פאנץ' תמים בסוף. קול מותג שעושה קולות כשהוא פותח סתימות. חברה שלוקחת ברצינות את המוצר שלה אבל לא עושה מעצמה עניין. חמוד לגמרי וקולע בול למטרה של המוצר. קופירייטינג מעז, חצוף וקליל.

אפשר גם אחרת?

אפיון קולות המותגים הנ"ל יכול להתהפך, בסגנון קופירייטינג אחר נרצה להציע קול אחר. לכל אחד מהמותגים הדמיוניים הנ"ל בחרנו את אפיון קול המותג שלדעתנו מתאים להם, אבל

זה יכול להיות גם משהו אחר. זה עניין של בחירה ולכן זה תמיד צריך להישען על זהות המותג. הקופירייטר לא ממציא את הזהות הוא נשען עליה. הוא מבין אותה דרך האסטרטג של האפיון וזה מה שיוצר את קול המותג הבלעדי שלו.

הרבה פעמים קול של מותג קשור לקהל היעד שלו, לשימושיות שלו וגם למחיר.

על קופירייטינג וכישרון

קול המותג כפי שמדובר עליו במאמר זה, יוצר את העקביות והרצף של הקופירייטינג למוצר, גם אם מדובר בכותבים מתחלפים. אך עדיין כותבים מתחלפים המומחים בתחום של כתיבה שיווקית.

קול המותג צריך להיות ברור והוא זה שיעבור ברצף בכל החומרים שייכתבו לגביו, וזה בהחלט צריך לעשות בכישרון רב. קופירייטינג הוא אחד המקצועות שלא חשוב כמה תלמד אותו, אם אתה לא מוכשר אתה זבלן…

אחד הדברים החשובים שקול המותג יוצר הוא עושה "האנשה" למוצר. ברגע שמחברים למותג קול, הצרכנים מגיבים אליו באופן אנושי גם אם מדובר במטאטא וזה הישג של קופירייטינג.

ולסיום קול מותג של המטאטא הנ"ל: "תעמיסו עלי תעמיסו, אני חולה ניקיון".

מי לא יקנה מטאטא כזה שעושה רושם שגם אם אתם לא בבית, הוא מנקה לבד…

קופירייטינג

רוצה להכפיל את המכירות של המוצר או השירות שלך?

כתיבה שיווקית עושה את ההבדל

מאמרים נוספים