מה התפקיד של כתיבה שיווקית?

כתיבה כמו כל מיני תחומים אחרים, נחלקת לסוגים. יש כתיבה שמטרתה לדווח. יש כתיבה שמטרתה ליצור קשר עם הקורא (תיכף נעמוד על הסיבות). יש כתיבה בגוף ראשון, שני ושלישי

כתיבה כמו כל מיני תחומים אחרים, נחלקת לסוגים. יש כתיבה שמטרתה לדווח. יש כתיבה שמטרתה ליצור קשר עם הקורא (תיכף נעמוד על הסיבות). יש כתיבה בגוף ראשון, שני ושלישי.

יש כתיבה "ממהרת", איטית, זוחלת, ממצה או מרחיבה. תיאורית או לקונית. חד משמעית או משאירה פרצה. משכנעת או מרפה. כתיבה מתפרשת על פני הרבה מאוד סוגים שרק קופירייטר מיומן יודע להבחין בשוני שביניהם ורוב הציבור לא. הכתיבה תתאים את עצמה אל התחום, הנישה והנושא של האתר שלכם, ולא משנה אם מדובר באתר של שמתעסק בתמ"א 38 או באתר שמתעסק במכירת תכשיטים באינטרנט, הקופירייטר ידע להתאים את הסגנון הכתיבה בדיוק לנושא.

כתיבה שיווקית יכולה להיות כל אחד מהתיאורים הנ"ל, אבל דבר אחד צריך להתרחש אצל מי שקורא אותה, הוא צריך לקנות משהו כי זוהי מטרתה המוצהרת, המרכזית והחד משמעית של כתיבה שיווקית- לשווק.

כשמדובר באינטרנט לכתיבה שיווקית יש משמעות מאוד גדולה וגם מאוד קובעת, כי צורת הניסוח, הפנייה והתיאור צריכים לעשות מה שכל מוכרת מיומנת יודעת לעשות- למכור!

על אתרים וכתיבה שיווקית

אתרים, כל האתרים ואנחנו לא מדברים רק על חנויות מקוונות, חייבים להיות שיווקיים. מה זאת אומרת? זאת אומרת שאם הם לא היו רוצים להיות שיווקיים הם לא היו נבנים.

כל סוג אתר משווק משהו אחר. כיוון שכך כתיבה שיווקית משתנה מאתר לאתר בהתאם לסוג האתר, לנושא ולמטרה של המאמר.

בכל אתר עמוד הבית וקטגוריית אודות, הם אלה שחייבים להיות שיווקיים מהסיבות שלהלן:

  • הם הראשונים באתר.
  • הם חלון הראווה והתדמית שלכם.
  • הם כרטיס הביקור והמוניטין.
  • הם הפנים שלך העסק.
  • כדי שגולשים ימשיכו לשהות באתר.
  • כדי שישאירו פרטים באתר.
  • כדי שיהיו לידים חיוביים.
  • כדי לעשות על הגולשים רושם.
  • כדי לגרום להם להיות לקוחות שלכם.

נכנסתם לחנות מקוונת? נעים מאוד מי המוכרת?

כיוון שלא מעט אתרים הם חנות מקוונת, יש חשיבות גדולה גם לתצוגה באתר אבל גם לטקסט השיווקי הכללי וגם ביחס לכל מוצר ומוצר. בעצם זה הדבר שהכי קובע אם גולשים יישארו באתר שלכם, יקבלו את כל המידע שהם זקוקים לו וימשיכו הלאה לקופה.

אסור לזלזל באינטילגנציה של הגולשים ולחשוב שכתיבה מחופפת, בניסוח רדוד ועם שגיאות כתיב ותחביר תעבור בשקט. לפעמים זה כל כך מרתיע שאנשים לא יקנו מהאתר הזה בגלל זה למרות שאין קשר בין מכונת כביסה וטעויות כתיב אבל יש קשר בין שגיאות כתיב באתר שלך לבין מקצועיות.

אם אתר מסוים רוצה שיסמכו עליו, רוצה למכור מותגים, רוצה לקוחות מרוצים- אז שהכתיבה השיווקית שלו תכבד אותם.

כתיבה שיווקית- איזה מוכרת מנדנדת…

כתיבה שיווקית נשענת בעצם על הצורך והמטרה של מכירה. אפשר להקביל את הטקסט בדף הבית של כל אתר, לשיחה עם מוכרת בחנות. אם פוגשים מוכרת שלא נותנת לנשום ומבלבלת את המוח, עוזבים את החנות. ברשת זה גם קורה. אם נכנסים לאתר ודף הבית שלו מתחיל לשכנע אתכם שהוא הכי טוב, ושלאף אחד אין את מה שיש לו, ובבדיקה קצרה אתם מגלים שהכול חירטוט ורצון לשכנע אותך לקנות באתר הזה ואין חדש תחת השמש, אתם תינטשו את האתר ויכול להיות שגם תקללו על הדרך.

כלומר- אמינות, מידע במידה הנכונה, המלצות וחוות דעת דרך לקוחות למשל, יעשו את העבודה ותמונה ברשת שווה הרבה יותר מאלף מילים. כתיבה שיווקית חכמה ותמונה עושים את המכירה.

בניית אתר לחנות מקוונת

בניית אתר לחנות מקוונת, חייב להיעשות באופן מקצועי, כאשר מערכת ניהול התוכן המומלצת היא וורדפרס. אתר זה נבנה בקוד פתוח ואפשר לנהל אותו באופן עצמאי בלי חובה בתלות של חברת בניית אתרים. הנוחות של עדכון הפרטים גורמת לאתר להיות תמיד עדכני בזמן אמת

כתיבה שיווקית

רוצה להכפיל את המכירות של המוצר או השירות שלך?

כתיבה שיווקית עושה את ההבדל

מאמרים נוספים