סלוגן לעסק – קליט ומנצח

הרבה אנשים מנסים לכתוב לעסק שלהם סלוגן, אבל כאשר לא עושים את זה באופן מקצועי זה מגמגם. כדי לכתוב סלוגן מנצח כמו קוקה קולה טעם החיים צריך להיות הקופירייטר של קוקה קולה, ואגב אני לא ממש חושבת שזה הסלוגן הכי טוב בעולם, אבל כאשר אתה מותג עולמי, האם זה באמת חשוב איזה סלוגן יש לך? מסתבר שלא ממש כי אף אחד לא הוכיח שסלוגן מוכר, יש לו תפקיד אחר לגמרי.

מה המטרה של הסלוגן?

התפקיד של סלוגן לעסק זה לא למכור את המוצר, אלא לתמוך ביתרון שלו. כאשר אומרים קוקה קולה טעם החיים מדברים על הדבר הכי חשוב שהמשקה הזה מציע, ושבגללו קונים אותו בכל העולם- הטעם שלו. לכן חשוב להבין שסלוגן צריך להכיל את היתרון הכי בולט של המוצר.

סלוגן זה כמו קריצה

סלוגן לעסק אומר משהו אבל הוא אומר אותו כדי שיזכרו אותו. בסלוגן לעסק יש שימוש רב בחריזה או באיזה משפט מפתח שרוצה שיזכרו אותו, לפעמים זה ממש הסלוגן- ציוד למטבח– שאי אפשר לשכוח.

סלוגן לעסק צריך להתאים לסוג המוצר וליתרון הכי גדול שלו. אם מדובר למשל בשירות שליחים אז זה לא במקרה שיש חברת שליחויות בשם איילה, כי איילה רצה מהר כמו שהשליחים של חברת השליחויות הזאת רצים וזה בהחלט שם נהדר לחברה כזו. מצד שני הסלוגן שלהם יכול להיות "אם אני לא צב אז אני אר…" כמובן שארנב ומי לא זוכר את הסיפור על הצב והארנב.

סלוגן לעסק הוא משהו מאוד חביב שצריך להיות חכם, עם קריצה ולהיזכר להרבה זמן.

מי כותב סלוגן מצוין?

נאמר שיש לנו חברה חדשה שמשווקת פיצות. אם תשאל ילד איזה סלוגן לעסק הוא היה נותן לחברה הזאת, בלי להגיד לו סלוגן, אלא לבקש ממנו להביע את דעתו, הוא היה אומר "אימא אני רוצה פיצה", וזה סלוגן לעסק שמצוין לחברה שרוצה לשווק פיצה על חשבון של ארוחת צהריים. הילדים מגיעים הביתה מהבית ספר ואין להם מה לאכול- פיצה מוכנה רק לחמם וזהו וכולם שבעים.

ולמה ילדים ידעו יותר ממבוגרים להמציא סלוגנים? מהסיבה הפשוטה שהם לא מתחכמים, הם אומרים את מה שהם חושבים, המוח שלהם עוד לא מקולקל והם אומרים את הדבר הכי ישיר, הכי תמים והכי נכון שצריך להגיד.

בעוד שקופירייטר ששובר את הראש בהמצאת סלוגנים, הגיע למצב הזה, כי הוא יודע יותר מדי. המצב הזה שמאבדים את היצירתיות הספונטנית ומנסים לגייס אותה באופן מכני מתרחשת בכל תחום יצירתי בו למדת משהו ולמדת את החוקים שלו, ופתאום כאשר אתה נדרש לעשות משהו, אתה לא הולך ליצירתיות שלך, אתה הולך לחוקים אז אתה מאבד את מה שהילד הזה לא איבד את התום והרצון הברור שלו- כי אין יותר אמיתי מהסלוגן "אימא אני רוצה פיצה". לפעמים גם ילדים יכולים להיות מומחים כאשר מדברים על כתיבה שיווקית לסלוגן.

סלוגן לעסק

רוצה להכפיל את המכירות של המוצר או השירות שלך?

כתיבת תוכן שיווקי מביאה לך לקוחות

מאמרים נוספים