סרסורי הכתיבה השיווקית!
מאז שיש אינטרנט צצו- לא ברור מאיפה כל מיני כותבי תוכן שהתוכן היחידי שהם הכירו עד הרשת, היה מתכון של שקשוקה.
הם מעזים לכתוב מאמרי קידום נחותים (מסתתרים מאחורי ביטויי המפתח), הם מציעים את מרכולתם לכל דורש במחיר מופקע על הסכין. הם מעזים להסריט "קורסים לכתיבה שיווקית" ולהפעיל אותם ביוטיוב, רק שאין להם שום ידע אמיתי בכתיבה שיווקית, אולי רק בכותרת.
ושלא תתבלבלו, הם לא מתביישים בכך. הם אפילו גאים על זה שהם מצליחים לסובב לקוחות על האצבע הקטנה. רק מה? עם ישראל חי! לא כל הלקוחות שלהם מבינים בעצמם, (גם את זה הם מנצלים) ועל גבם של מי שלא מבינים, הם צומחים והופכים בעיני עצמם לאייקוני תוכן. אבל רק בעיני עצמם.
איך כותבים 3,4 מאמרים בשעה של זחיחות דעת?
כשהגעתי אל המאמר הזה ברשת, לא האמנתי שמישהו כתב אותו, אבל אז הבנתי שאני לא מדמיינת ומישהו באמת כתב את החרפה הזו.
כל המאמר הזה מציע לכותבים (שאף אחד מהם כנראה לא מוכשר, לא מבין משהו בתוכן וכו') איך להעתיק מאמר ממישהו אחר בלי שיתפסו אותך מעתיק.
זה הזכיר לי את כיתה ה' כשהמצאנו כל מיני שיטות איך להעתיק במבחנים ואת זה בדרך כלל עושים תלמידים שלא יודעים את החומר, וזה בדיוק מה שעושים כותבים ברשת שלא יודעים את החומר- הם מעתיקים מאחרים בלי שיתפסו אותם.
כי ככה לא כותבים כתיבה שיווקית. במאמר הזה ננסה להעלות את רמת המאמרים ברשת ולכתוב איך יוצרים מאמר איכותי של כתיבה שיווקית ומהי בעצם.
מטרות של כתיבה שיווקית!
– למכור, למכור, למכור.
-למצוא חן בעיניכם.
-להרשים אתכם.
-לנסות לגרום לכם להקשיב.
-להעביר לכם מידע על שירות או מוצר.
-לגנוב אתכם מהמתחרים.
-להפוך אתכם ללקוחות.
-להציע לכם יתרון בולט.
-לגרום לכם להשאיר פרטים.
עכשיו שהבנו מהי המטרה של כתיבה שיווקית, נשאלת השאלה הגדולה, איך עושים את זה?
אם כן- עושים את זה בכישרון רב. כלומר לא מספיק אוצר מילים, לא מספיק שאתה יודע שאתה צריך למכור, אתה חייב להיות מקורי. להגיד שמספיק לעשות את זה בכותרת (ראיתי גם את השטות הזו), זו תהיה טעות עצומה. חייבים להוביל את המאמר, דף הנחיתה או את המסמך הכתוב באופן כזה שמשורה לשורה, הגולש ישתכנע שזה בדיוק מה שהוא מחפש כבר שנים דרך פרסום בגוגל או כל פלטפורמה אחרת..
כותרת שמשנה לכם את החיים!
יש כל מיני סוגי כותרות למסמך שיווקי ותלוי מה המטרה ומה רוצים להשיג בכתיבה שיווקית. הכותרת צריכה להיות כזו שבקריאה ראשונה שלה, הגולש עשוי יהיה להבין כי מהרגע הזה ואילך מזמינים אותו לחקור ולקבל מידע על משהו שמועיל לו.
עכשיו כדי לחדד את המסר הזה נאמר שאם מישהו לא מחפש תוכי, לא נוכל למכור לו אותו, כמו שלא נוכל למכור למישהו ששותה תה מכונת אספרסו, כלומר- לכתיבה שיווקית טובה צריך גם את הלקוח שמחפש את הדבר עליו היא כותבת וזה התנאי הראשון להצלחה.
ברמה העקרונית כתיבה שיווקית היא שיווק כלומר, היא אמורה להניע לפעולה ולגרום לאנשים לרצות את מה שאתה מציע להם. אבל לאנשים האלה יש התנגדויות אז בעצם מה שאנחנו נרצה לעשות בכתיבה שיווקית- זה לחסל את ההתנגדויות האלה אחת אחרי השנייה, אז הגולש בידינו. (ממש שבוי!).
כתיבה שיווקית חכמה!
-שימוש בפסיכולוגיה של הבנת מוח הלקוחות.
-התנהגות מול מותגים.
-דיבור עקיף על המתחרים.
-הצעה שאין שנייה לה.
-הזדמנות חד פעמית.
-כדאיות מוכחת.
-חיסכון בכסף, זמן ועוד.
לא כל אחד יכול לעסוק בתחום של כתיבה שיווקית, לא כל אחד יכול להחליט שהוא יודע קופירייטינג. כדי לכתוב נכון, לכתוב חכם צריך לדעת לעניין, לרגש ולערב את הקורא בכל שלב ושלב כי רק כך הוא יחליט שהתוכן שהוא קורא שווה פעולה, שווה קריאה, שווה – רכישה.
רוצה להכפיל את המכירות של המוצר או השירות שלך?
כתיבה שיווקית עושה את ההבדל
מאמרים נוספים
כיצד מסייע תוכן טוב לקידום האתר
כל מקדם אתרים יודע שכדי להביא את האתר לתוצאות ראשונות בגוגל באמצעות הקידום האורגני, עליו להעלות תכנים איכותיים. קידום אתרים אורגני הוא תהליך איטי בהשוואה
טיפים מזהב לשדרוג התוכן השיווקי באתר שלכם
התוכן העולה לאתר שלכם הוא חלק בלתי נפרד ממאמצי הקידום האורגני של האתר שלכם ובכלל מהרעיון של בניית אתר שאמור להוביל להבאת לקוחות חדשים מהאינטרנט.
מתי נרצה לפנות לחברת קידום אתרים לצרכי ייעוץ?
מתי נרצה לפנות לחברת קידום אתרים לצרכי ייעוץ? כאשר אנו צריכים לבצע משימה מסוימת בתחום שאנו לא בהכרח בקיאים בו או רוצים לבצע את זה