שם לעסק
גם בלידת עסק חדש עולה דילמת השם. "שם הוא לכל החיים" והוא בעל משקל, משמעות והשפעה רבה. החלטה בבחירת שם היא משימה אחת לא פשוטה, שמורכבת ממיליון לבטים ומסתכמת בשאלת המיליון: מה יהיה צירוף האותיות שייסכם את העסק שלי?
שם זה הרבה מעבר לאותיות
השם הוא קוד הזיהוי שילווה את העסק במשך שנים והוא אחד מהגורמים להשפעה צרכנית. השם הוא הרושם הראשוני של הקהל מהעסק ויש לו משמעות רבה היות והוא בין המרכיבים העיקריים שמשפיעים באופן ישיר על התפיסה. הבחירה של שם לעסק היא בעצם בחירה בדבר שייבדל אותה משאר המותגים.
זה תהליך מיתוג שדורש השקעה וחשיבה מאומצת ולא החלטה אימפולסיבית שעלולה ליצור דימוי הפוך לחלוטין.
בחירת שם לעסק היא מעין דיבור וקריאה לקהל. לכן חשוב שהשם יהיה מתאים לאופי העסק ויהוה פרספקטיבה בסיסית כלפיו. יחד עם זאת, הצרכן מקבל עשרות קריאות בכל רגע נתון וכתוצאה מכך התפיסה והזיכרון של הצרכן היום הם סלקטיביים והוא זוכר רק את מה שמעניין אותו. לכן חשוב שהשם יהיה מושך ומעניין. שם מקורי יעורר עניין במי שפוגש בו, הוא יירצה להכיר אותו מקרוב וכבר ייפתח חיבה ראשונה כלפי המותג. על מנת לצרוב אותו עמוק יותר בזיכרון, רצוי שהמילה או צמד המילים שיהוו שם לעסק הם בעלי אסוציאציה ויזואלית. הדמיון עוזר לצרכן לזכור יותר כאשר יירצה לחזור אליך.
השם צריך להיות מקורי ובעל השראה. הוא מגניב וגורם למי שנפגש בו לעצור ולתהות. אחת הפונקציות עליהם עונה שם לעסק היא העברת מסר שיתאר מצד אחד באופן כללי במה מדובר, אך מצד שני עליו להיות קצר וקולע. שם ברור שקל לאיית אותו ולחפש אחריו, וכאשר הלקוח יצטרך לעשות בו שימוש על מנת להגיע לעסק או להמליץ עליו לחבר, הוא ייזכר בו מיד.
המפגש בין השם לתחום
שם העסק שלכם מתאר את התחום שלו ולכן חשוב להשתמש במילים מעולם התוכן של אותו תחום. חשוב לשמור על מקוריות במידה הנכונה.גם בחירה בשם שלכם שישמש שם לעסק עשוי למנף את העסק במידה ומדובר בשם שמעורר קונוטציה חיובית ומתקשר עם מוכר מומחה, ומצד שני הוא עלול להיות לא אפקטיבי במידה של שינוי במבנה הניהולי או חלילה שיח שלילי על הבעלים שייצרב גם כאשר העסק יחליף בעלות.
חשוב לזכור שהיום מרבית החיפוש נעשה באינטרנט ובגוגל. ולכן חשוב לבדוק אם קיים מתחרה רציני מאוד לשם שלנו, גם אם תחום העסק שלו שונה לחלוטין מזה שלנו. היות וכאשר גולש יזין את השם שלנו במנוע החיפוש, גוגל יפנה אותו מייד למותג הוותיק.
שם לעסק צריך להיות קליט ודורש מחשבה רבה המשלבת את ערכי החברה בשילוב המסר השיווקי הנכון
רוצה שם מנצח לעסק שלך?
שם בולט וייחודי עושה את ההבדל
השירותים שלנו
כתיבה שיווקית
כתיבה שיווקית היא היכולת לכתוב אודות עסק, חברה, שירות או מוצר, תוך כדי שכנוע הקורא על איכות השירות, והנעתו לפעול על מנת להשיג את השירות או המוצר. כיום, בעידן האינטרנט והטלפונים הסלולאריים, נוכל להיתקל בסוגי כתיבה שיווקית כמעט בכל מקום ובכל פלטפורמה.
קופירייטינג
קופירייטינג הוא יכולת כתיבה מתומצתת אך יעילה. הקופירייטר, איש המקצוע, הוא זה שאחראי על הסלוגנים, הסיסמאות, והמשפטים הכי מפורסמים שכולנו מכירים טוב מאוד. כל חברה שהצליחה לגרום לנו לחזור על המשפטים הפותחים שלה שוב ושוב בראש השתמשה בקופירייטר, וכנראה שמוצלח
שם לעסק
כל עסק צריך שם שישאר חקוק בראש של הלקוחות שלו ובכך גלו את הזהות העסקית שלכם, מה מפריד אתכם משאר המתחרים, איפה נמצא הקהל יעד שלכם ויותר חשוב מיהו. בין אם בחרתם בשם קצר או ארוך. השתמשתם במאטפורות או דימויים ואף שפה אחרת. בבחירת שם לעסק אין חוקים. הכל תלוי בכם.
סלוגן לעסק
בחירת סלוגן לעסק צריכה לספר ללקוח למה כדי לו לבחור בכם יותר מאחרים, הדגשה של היתרונות, הערכים וכמובן המסר יתן ללקוחות שלכם את כל הסיבות בעולם לבחור רק בכם ולא באחרים. שילוב של גישה נכונה ומחשבה חיובית המתקשר למותג תהפוך את הסלוגן של העסק לדבר הבא שאנשים יזמזמו