הפייסבוק בהגדרה הגרעינית שלו הוא רשת חברתית, אבל הוא כבר מזמן מתפקד כזירת עסקים לוהטת אם זה בקידום ממומן, קידום אורגני ועוד.
כל הרעיון בפייסבוק הוא להיחשף בפני הגולשים באמצעות דף עסקי בפייסבוק. הבעיה הכי גדולה של הדפים מהעסקיים בפייסבוק, שהם לא יודעים לבחור את הפוסטים שהם מעלים לדפים שלהם ולכן הם מפספסים הרבה מאוד לקוחות שאם הם היו יודעים לבחור את המילים הנכונות, ולנסח פוסט שיווקי שגורם ללקוחות האלה לפעול, מלבד לעשות להם לייק (ולפעמים גם זה לא), אז הדף היה מצדיק את קיומו.
הבעיה המרכזית היא שבעלי עסקים שלא מבינים כלום באינטרנט, החליטו שהם חוסכים על קופירייטר והחליטו להכניס את הפוסטים שלהם עצמם, כאילו מדובר בפתק שהם הניחו על המקרר לילדים שלהם.
לא זה לא כזה פשוט וגם לא כזה אישי, כתיבה שיווקית בפייסבוק זה מקצוע, ומי שיודע לכתוב שיווקית עשוי להביא לכם הרבה לקוחות חדשים. ואם תמשיכו לכתוב את הפוסטים שלכם בעצמכם, מקסימום תגמרו עם פתק על המקרר "נועה ואורי, יש קוסקוס בלי בשר בסיר במקרר" לכן כדאי לבחור בשירות מקצועי של פרסום בפייסבוק.
מה הרקע השיווקי שלכם?
יש הסכמה על כך שבעל עסק כנראה מבין משהו בשיווק, אבל מישהו אמר שהוא גם יודע להתנסח שיווקית. יש הבדל בין הבנה בשיווק לבין כתיבה וכתיבה זה כישרון מולד ועוד כמה שנים של ניסיון שגורמים לכך שכל פוסט שלך יזכה להמון לייקים וגם להרבה תשומת לב מצד הגולשים.
ראשית, כתיבה שיווקית של פוסטים בפייסבוק נעשית תחת איזה כותרת מסוימת שהוחלט עליה. יש קונספט מאחורי הפוסטים ולא מכניסים תמונות של ספה וכותבים שאפשר להשיג אותה באולם התצוגה בשפרעם.
אפשר לקחת את הספה הזאת ולעשות ממנה מטעמים. מה זאת אומרת? אפשר לגרום לגולשים לרצות את הספה הזאת, לפתח אליה אמפתיה ולגרום לכמה משפחות לנסוע לשפרעם להכיר אותה. איך עושים את זה? בכתיבה שיווקית. מה זה אומר? זה אומר שכאשר קופירייטר מקצועי כותב פוסט על ספה הוא יכול לכתוב גם על ארוחת הבוקר שהוא היה חולם לאכול לידה. כן זה לא ברור למי שלא כותב שיווקית, אבל זוהי היצירתיות השמורה לכותבי תוכן מקצועיים ולקופירייטרים.
מה קונספט הפוסטים שלכם?
כתיבה שיווקית בפייסבוק היא נגזרת של הקונספט והאסטרטגיה של החברה. מאחורי כל חברה יש אסטרטגייה שיווקית ורעיונות איך לשווק את המוצרים או השירות. הפוסטים בפייסבוק הם חלק מהאסטרטגיה הזו. הם לא יכולים להיות מנותקים ממנה והם דורשים הבנה שיווקית וכתיבה שיווקית שצמודה להחלטות השיווקיות.
מצד אחד חייב להיות רעיון, מצד שני מחליטים מה הויז'ואל של הפוסט. מתכננים מה ייצור את הבאזז הכי גדול, עם מה הגולשים יכולים להזדהות. מספקים דרך הפוסט צורך אצל הגולשים, ואז יוצרים את ההזדהות של מותג שואף אליה. הזדהות זו רק תחילתה של ידידות מופלאה ונאמנות של לקוחות.