לרובנו יש איזה סלוגן או שניים של חברות שאנחנו יכולים לצטט מתוך שינה. מה גרם לנו לזכור ולזכור דווקא אותם? תורת השיווק על קצה המזלג.
סלוגנים בדרך כלל צמודים לחברות ייצור ושיווק. אבל אנחנו לא נזכור רק סלוגנים של מוצרים או שירות שאנחנו קונים, כי בעלי החברות והסלוגנים טורחים לעשות לנו שטיפת מוח שגם אם נצא מהחלון נפגוש את הסלוגן הזה בדלת של השכן. מי לא שמע על ביטוח ישיר? חומוס אחל'ה ועוד כמה הנחתות מהטלוויזיה שאין איך לברוח מהם, גם אם רק רצית לראות ארץ נהדרת.
כלומר- אנחנו נזכור סלוגנים מכמה סיבות. את אלה שמחדירים לנו למוח כל הזמן, את הסלוגנים הקליטים (גם אם אנחנו לא צרכנים של המותג הזה) ואת הסלוגנים של המותגים שאנחנו רוכשים. היכרות עם הסלוגנים לא מעידה בהכרח על היותכם לקוח, היא מעידה בעיקר על השפעת שטיפת המוח, שקולט סלוגנים קלים, מחורזים ובמיוחד אם מאחוריהם יש סרטון טלוויזיה מצחיק שנחרט לנו בזיכרון כך זה קופירייטינג – הופך כל סלוגן לסיפור הצלחה.
האם סלוגן עשוי לקדם את העסק שלכם?
אם לא היינו חיים ונושמים היום את העולם הדיגיטלי, היינו אומרים שמה שחשוב זה שיווק בשטח והסלוגן פחות, אבל בעידן בו כמעט לכל עסק בארץ יש אתר, יש בהחלט מקום לנסח סלוגן שיוביל את האתר וילך אתכם הלאה בכרטיסי הביקור, בניוזלטרים, במודעות הקמפיינים, בדף הפייסבוק העסקי שלכם, באיסנטגרם וגם בסרטונים שתעלו ביוטיוב.
תפקידו של הסלוגן הוא לומר בכמה מילים משהו עליכם. המילים האלה צריכות להיות קולעות ומשכנעות. הסלוגן חייב להיות קצר אבל חכם ולהגיד הרבה בכמה מילים. אנשים לא זוכרים סלוגנים ארוכים, הם זוכרים רק סלוגנים קצרים והם זוכרים חרוזים. אז אם למשל אתם חברה שרוצה לנסח סלוגנים ללקוחות חדשים הסלוגן הבא הוא עבורכם "סלוגן מגן על הבידול שלכם". לדוגמה. כלומר משהו בסלוגן צריך לייצג משהו חשוב לחברה. הוא לא יכול לומר יותר מדי כי הוא צריך להיות קצר וקולע אבל הוא צריך להגיד משהו חשוב. משהו שמי שנתקל בסלוגן הזה יבין ויזכור אותו מהר.
סלוגן מגן על הבידול שלכם
סלוגן מגן על הבידול שלכם, אומר בעצם בדיוק את מה שעושה סלוגן. הסלוגן נועד ליצור בידול בין חברה למתחרים שלה שעוסקים באותו תחום. נקח לדוגמא את תחום הנדל"ן הוא גורם למסר פשוט כמו " דירות למכירה ביפו" להישמע הרבה יותר עמוק, ובכך להעביר ללקוח את המסר בצורה הנכונה. מה יגרום ללקוחות לזכור דווקא חברה מסוימת ולא אחרת- הסלוגן. מה עשוי לגרום לאנשים להתחבר דווקא עם חברה מסוימת- הסלוגן. ומדוע זה קורה? משום שללקוח פוטנציאלי שנתקל בסלוגן ולא מכיר שום חברה דומה ומחפש מוצר או שירות שהחברה הזו מספקת, יש את ההזדמנות להתרשם מהסלוגן ולהשתכנע שהוא מצא את מה שהוא מחפש. כמובן שזה דורש בירור יותר עמוק מכך, אבל מה שהוביל אותו ליצור קשר עם החברה המסוימת, הרבה פעמים יכול להיות הסלוגן המדליק או המדויק שלה.