ככל הנראה יצא לכם לשמוע לא מעט על כתיבת תוכן שיווקי, אך בפועל האם אתם באמת מיישמים את מה ששמעתם? תוכן שיווקי ברוב המקרים הוא האלמנט שיכול לעשות את ההבדל בין הצלחה לבין כישלון. יש כאלה שיגידו כי התוכן השיווקי הוא החשוב ביותר בכל אתר, ואסור להתפשר עליו בעד שום הון שבעולם. במאמר הבא אנו ננסה להציג בפניכם את הסיבות השונות לחשיבות של תוכן שיווקי באתר.
כך שאם עדיין יש לכם כמה ספקות בכל מה שקשור לחשיבות שלו, אחרי שתקראו את המאמר לא יהיו לכם יותר סימני שאלה. כי תבינו עד כמה התוכן השיווקי הוא חלק בלתי נפרד מהצלחת האתר, ויש כאלה שיגידו כי ההצלחה כולה על הכתפיים שלו. אנו ננסה כמובן להכניס את העניינים לפרופורציות, כך שתוכלו להפיק את התועלת הכי גבוהה מהתוכן השיווקי שנכנס לכם לאתר. כי גם תוכן שיווקי יכול להיות רע, הוא לא יכול להיות רק טוב בכל המקרים – קחו את זה לתשומת הלב.
כתיבת תוכן שיווקי מניעה לפעולה
כולם מדברים איתכם על מיתוג עסקי ? הדבר הראשון שאפשר להגיד על תוכן שיווקי זה שהוא פשוט מניע לפעולה. זוהי אחת מהסיבות לכך שבכל אתר חובה שיהיה תוכן שהוא שיווקי, לצד התוכן האינפורמטיבי. כי תוכן אינפורמטיבי לבדו לא יגרום לכך שהגולש יבצע פעולה, ומנגד תוכן שיווקי יסייע בדיוק בנושא הזה. כך שאם תמצאו את השילוב הנכון, תוכלו למצוא את עצמכם במצב שבו האתר שלכם ישיג את מטרתו. תוכלו לעניין את הגולשים אך בו בזמן אתם גם תוכלו לגרום להם להשאיר פרטים.
תוכן שיווקי מושך את תשומת הלב
כל עוד תבצעו כתיבת תוכן שיווקי בצורה נכונה, אתם תוכלו למשוך את תשומת הלב של הגולשים שנכנסים לאתר. הגולשים יכולים להיות מוסחים במספר רב של אלמנטים אחרים, אך תוכן שיווקי יגרום לכך שהם יהיו ממוקדים. התוכן השיווקי יבלוט מעל לכל המילים האחרות, והוא זה שיגרום לגולשים לעשות פעולה מסוימת. תוכן אינפורמטיבי לדוגמה יכול להיות קצת פרווה, ולא למשוך את תשומת ליבו של הגולש.
התוכן השיווקי בונה רושם ראשוני חיובי
מעבר למיתוג או עיצוב לוגו מרשים הרושם הראשוני של הגולש על האתר שלכם הוא חשוב במיוחד, לעיתים מדובר על רושם ראשוני חורץ גורלות. אם תמלאו את האתר שלכם בתוכן אינפורמטיבי, הגולש עשוי לקבל רושם ראשוני פחות חיובי. זוהי הסיבה לכך שאתם מוכרחים להוסיף גם תוכן שיווקי כבר כאשר אתם בתהלי של פנייה אל חברת בניית אתרים. כתיבת תוכן שיווקי תגרום לגולש לקבל רושם ראשוני חיובי על האתר כולו. אם מדובר על אתר של עסק, אז הגולש יקבל רושם ראשוני חיובי על העסק כולו.
הגדילו את מחזור המכירות של האתר
בפסקה הזאת אנו כמובן מדברים על אתר מכירות ולא על כל אתר רגיל. החשיבות של תוכן שיווקי באתר מכירות היא אפילו גדולה הרבה יותר מאשר החשיבות שלו באתר רגיל. הסיבה לכך היא שתוכן שיווקי איכותי מגדיל את מחזור המכירות. לעיתים משפט מחץ אחד יכול להכפיל או אולי לשלש את מחזור העסקאות של אתר כזה או אחר. כך שאין מקום לזלזל בחשיבות של תוכן שיווקי איכותי.
כתיבת תוכן שיווקי יוצרת גיוון באתר
חשוב לציין כי התוכן השיווקי לא מגיע בכדי להחליף את התוכן האינפורמטיבי, והתוכן האינפורמטיבי לא מגיע להחליף את התוכן השיווקי. המהות היא שתהפכו את האתר שלכם למקום מעניין, מקום שיהיה ניתן למצוא בו כמעט הכל. זוהי הסיבה שבגינה תוכן שיווקי ביחד עם תוכן אינפורמטיבי יוצרים גיוון באתר. אין רק סוג אחד של מידע או תוכן, יש תוכן מכל הסוגים עבור כל הגולשים.
גם כאשר אתם פונים לכותבי תוכן מקצועיים על מנת שיסייעו לכם עם כתיבת תוכן שיווקי מוטב כי זה יהיה במינון. עליכם להבין כי תוכן שיווקי אמור ליצור גירוי מצד אחד, אך אסור לו להיות מעיק מהצד השני. תדאגו לשלב את התוכן השיווקי במקומות הנכונים, ולא להעמיס את האתר עם תוכן שיווקי בלבד.
חשוב לציין כי כתיבה של תוכן שיווקי היא יותר סבוכה ומאתגרת מאשר כתיבה של תוכן אינפורמטיבי. כך שלרוב העלות של תוכן שיווקי איכותי היא גבוהה יותר מאשר העלות של תוכן אינפורמטיבי. בכדי שתוכלו לקבל את המחיר הטוב ביותר, תוכלו לבצע השוואת מחירים בין החברות השונות.
הדרך היחידה שבאמצעותה תוכלו לבחון את התוכן השיווקי היא במבחן התוצאה. כאשר התוכן השיווקי מצליח להגדיל את כמות המכירות או את כמות הלידים הוא מספק את הסחורה. אם התוכן לא מביא איתו שינוי משמעותי, הוא ככל הנראה לא בדיוק יספק את הסחורה הרצויה מבחינתכם.
כתיבת תוכן היא לא דבר של מה בכך, וזה לא משנה באיזה סוג של תוכן מדובר. אם אתם רוצים להשיג את מירב התועלת מהתוכן שאתם מכניסים לאתר, אסור לכם להתפשר על האיכות שלו. לכן ההמלצה היא שלא לכתוב תוכן שיווקי באופן עצמאי, מוטב לתת את המשימה לאנשי מקצוע בתחום. כך תוכלו לקבל את התמורה הגבוהה ביותר מהתוכן שתכניסו לאתר.