לא כל כותב תוכן מבין בכתיבה שיווקית, קופירייטר זה מקצוע מקביל אבל דורש יצירתיות מסוג שונה. כאשר מדובר באתר, מי שכותב את עמוד הבית והאודות הוא מומחה לכתיבה שיווקית, כי הוא רוצה למכור את הלקוח שהוא בעליו של האתר.
אבל מי שנותן את השם לעסק, צריך להיות גם כותב שיווקי וגם קופירייטר. להמציא שם זה לא דבר כל כך פשוט. לשם יש משמעות גדולה מבחינת מה שרוצים להגיד על המוצר. השם צריך להכיל את הדבר הכי מיוחד של המוצר ולהביא את זה לידי ביטוי במשחק מילים כלשהו. קופירייטר ממציא כותרות, סלוגנים, שמות. כתיבה שיווקית היא כתיבה של תוכן לאתר, כתבות אאוטבריין או טאבולה, כתיבה שיווקית עושים גם לדף נחיתה למאמרי תדמית ועוד.
מאז העולם הדיגיטלי הפך הקופירייטר להיות פונקציה מאוד חשובה. מומחי דבר אומרים כי מי שצריך לכתוב תכנים של אתרים, הם קופירייטרים ולא פחות, אבל יש יותר מדי כותבי תוכן שאולי יכולים לכתוב תכנים שונים, אבל לא להתמודד עם כתיבה שיווקית מקצועית שהיא חשובה מאוד לשיווק של כל אתר.
מה עושה איש כתיבה שיווקית?
כתיבה שיווקית אפשר למצוא בקטלוגים, דפי נחיתה, תכנים של אתר עמוד הבית, עמוד האודות. זוהי הכתיבה שצריכה לגרום לגולשים להישאר באתר. כתיבה שיווקית חכמה, לא משווקת "לפרצוף" של הגולשים אלא מתחכמת. מנסה לא למכור בכלל. שהגולש יחליט בעצמו אם הוא רוצה להשאיר פרטים, רוצה עוד מידע ויצור קשר עם האתר, או יגיע לחנות הפיזית אם יש להם.
כתיבה שיווקית ממתגת מוצר או שירות. היא מבליטה את הייחודיות שלהם, מסבירה על היתרונות והכי חשוב- היא גורמת לגולש להרגיש שאם הוא לא קונה את זה, הוא מפסיד משהו. כתיבה שיווקית נשענת על אומנות המכירה והיא מתרגמת את האומנות הזו למילים. היא זאת שתעזור להשיג את האנשים שישאירו לכם לידים בסופו של דבר, היא זו שתמשוך את הגולש להיכנס.
מדוע חלק מהאתרים באותו תחום מצליחים וחלק לא? אם תעברו על האתרים שלהם תגלו שלא הושקעה שם לא מחשבה ולא כישרון בכתיבה. כאשר כותבים בלי שום כוונה ובלי שום כישרון, זה לא מרשים את הגולשים ואף גורם להם לנטוש את האתר ולעבור ישר לעמוד הבית של המתחרים.
תפקידו המרתק של הקופירייטר
שיטות העבודה של קופירייטר הן מגוונות מאוד ולרשותו עומדים כלים ייחודיים. הכלי של כל קופירייטר הוא מילים. הוא מלהטט בהן, משחק אתן, הוא אומן וירטואוז ושחקן של מילים. הוא יכול להכנס לראש של הלקוחות ולדבר אל אנשים שמחפשים עורך דין ביטוח וגם לכאלו שמחפשים צלם חתונות. הוא צריך להלהיב את קהל הקוראים, להרשים אותם. להפתיע. לגרום להם ליהנות ולהתפעל ועל הדרך גם לגלות עניין במה שהוא משווק. כאשר קופירייטר מצליח לצוד את תשומת לבו של הגולש, הוא כבר עשה חצי עבודה בדרך למכור לו משהו. יש אנשים שקונים חטיף או כל דבר אחר בגלל הסלוגן המגניב שלו, סלוגן שגורם להם לחשוב שאם הם יקנו את המוצר הזה, גם הם יהיו מגניבים. לקופירייטר יש תחומי עניין ועיסוק רבים. הוא יכול לתת שם לשירות או למוצר, לתאר פרופיל של חברה, לכתוב לה את החזון, דף הנחיתה שיוביל אליה גולשים חדשים וכמובן את תכני האתר. הוא צריך לעשות את זה במקצועיות ובכישרון רב. אי אפשר להיות קופירייטר אם אתה לא שוחה במילים, יודע לשחק אתם והם החברים הכי טובים שלך.
קופירייטר הוא האיש שכותב פרסומות. הוא צריך להיות מספיק מתוחכם כדי למכור לכם פרסומת ולגרום כלך שאחר כך תלכו לחפש את המוצר הזה בנקודות השיווק. זה בדיוק מה שהוא צריך לעשות, בגלל זה הוא אמן הכתיבה, וכתיבה שיווקית זורמת אצלו בדם.