אם תשאלו כל בעל אתר מהו העניין הכי חשוב מנקודת מבטו – התשובה ככל הנראה תהיה תוכן. כל בעלי האתרים מבינים עד כמה התוכן הוא קריטי, קריטי להצלחה העתידית של האתר. ברגע שלאתר אין תוכן איכותי, קשה מאוד לראות כיצד הוא מצליח לממש את הפוטנציאל הטמון בו. זוהי הסיבה כי בעלי אתרים מעסיקים קופירייטרים שיהיו אחראים על הכתיבה באתר. אך יש כמה מיתוסים שחשוב מאוד להפריך אותם כאשר אנו מדברים על קופירייטינג לאתרי אינטרנט.
מה הם אותם מיתוסים אתם שואלים? האמת היא שיש לא מעט, אך אנו נביא לכם את חמשת המיתוסים הכי מובילים. כך תוכלו לדעת בדיוק על מה מדובר, וממה אתם מנקודת המבט שלכם צריכים להיזהר. כך תוכלו לדעת כי הכתיבה לאתר הולכת להיות בדיוק כפי שאתם מצפים. אל תחכו שיהיה מאוחר מידיי או שאתם תראו כי ההחלטות שעשיתם הן לא ההחלטות הנכונות. יש לכם אפשרות להשפיע על התוצאות בצורה ישירה.
כמות של תוכן עדיפה על האיכות שלו
חשוב מאוד למלא את האתר בתוכן, אך בו בזמן מוטב כי התוכן יהיה כמה שיותר איכותי. אם תבצעו קופירייטינג לא איכותי, יהיה לכם קשה מאוד להשיג את התועלת מהאתר. לכן במקרה הזה האיכות היא ללא ספק חשובה בהרבה בהשוואה לכמות. אם תוכלו לשלב בין כמות לבין איכות זה בהחלט מעולה, אך אם צריך לבחור מוטב כי תבחרו באיכות. האיכות של התוכן זה האקס פקטור שאתם יכולים להציע לגולשים שנכנסים לאתר.
אי אפשר לכתוב בתוכן שאין לכם בו הבנה מלאה
זה נכון שצריכה להיות לכם הבנה מסוימת בתחום כזה או אחר כדי לכתוב עליו. אך אתם לא צריכים שתהיה לכם הבנה מלאה כדי לבצע כתיבה איכותית. תוכלו לכתוב את המאמרים באופן עצמאי ללא עזרה, גם אם אין לכם שליטה מלאה בתחום כזה או אחר. אך מה שכן זה יצריך מכם הרבה יותר עבודה, כלומר לחקור את הנושא עוד לפני שאתם כותבים עליו. הרי קיים לא מעט מידע שתוכלו להתבסס עליו ברחבי הרשת.
מוטב לקחת שירותי קופירייטינג מחברות גדולות
אין שום מניעה לצרוך שירותי קופי מעצמאיים או מחברות קטנות. מבחינתכם הגודל של החברה הוא לא הפרמטר הכי חשוב, הפרמטר הכי חשוב הוא האיכות של התוכן. זה לא באמת משנה מי מספק לכם אותו, העיקר שתוכלו לעשות בו את השימוש הרצוי. שתוכלו להכניס אותו לאתר שלכם ללא כל בעיה, ולהפוך את האתר שלכם להיות שונה מכל האתרים האחרים.
תשלום על כתיבה זול הוא עדיף
זה נכון שכדאי לכם לנסות לחסוך בעלויות עד כמה שאפשר. אך בכל מה שקשור לכתיבת תוכן לאתר, מוטב כי לא תנסו לחסוך כי אז תשלמו על כך ביוקר. כתיבה באיכות ירודה היא ברוב המקרים כזאת שנכתבת על ידי אנשי מקצוע לא מנוסים. זוהי הסיבה כי מוטב לכם להשקיע קצת יותר על מנת להשיג כתיבה איכותית. כתיבה שיש לה ערך מוסף לאתר שלכם ולגולשים.
קופירייטינג נועד על מנת ליצור תנועה באתר
התוכן שאתם מכניסים לאתר נועד על מנת לסייע לו מכל מיני סיבות שונות ומגוונות. אך הסיבה המרכזית היא להביא ערך מוסף לכל גולש שנכנס לאתר שלכם ויקרא את התוכן. מבחינתכם אם תוכלו לקדם את האתר באופן אורגני או להשיג תנועה זה בהחלט פלוסים רציניים. אך בפועל אם הגולשים באתר מתעניינים בתוכן שאתם מעלים זה בהחלט הפרמטר הכי חשוב מנקודת המבט האישית שלכם.
את כל הנושא של כתיבת התוכן לאתר מוטב לקבל כבר מהרגע הראשון, עוד לפני שהאתר עולה לאוויר. כך תוכלו לדעת כי אתם משקיעים כל מה שדרוש על מנת שהאתר יהיה שונה מכל האתרים האחרים. כבר מהרגע הראשון האתר שלכם יתלבט בהשוואה לכל שאר האתרים האחרים שעשויים להידחק לאחור.
אם אתם אוהבים לכתוב, בהחלט תוכלו להוסיף מאמרים שנכתבו על ידכם לאתר. אך זה לא אמור להיות תחליף לכתיבה מקצועית של אנשי מקצוע המגיעים מתוך התחום הזה. כי בסוף היתרונות של אנשי מקצוע הם רבים, והם אלה שיוכלו לקחת את האתר שלכם אל המקום שתמיד רציתם שהוא יהיה נמצא בו.
האמת היא שאין קביעה חד משמעית בכל מה שקשור לתדירות של קופירייטינג לאתר. ההמלצה היא פשוט לעדכן את האתר באופן קבוע, ולעלות כמה מאמרים כל שבוע. תוכלו לעלות מספר קטן של מאמרים או מספר גדול זה כבר תלוי בכם. העיקר שתפרסו את העלאת התוכן במשך כל השבוע ולא בימים ספציפיים.
מחפשים קופירייטר לאתר שלכם? מוטב כי תבחרו באיש מקצוע שיש לו ניסיון רב בעבודה עם אתרים מסוגים שונים. בנוסף תוכלו להתרשם מעבודות כתיבה אחרונות של אותו איש מקצוע, עבודות כתיבה שיספקו לכם פרספקטיבה. כדי שתוכלו לעשות בחירה נכונה, מוטב כי גם תקבלו הצעת מחיר שתאפשר לכם לדעת שאתם עומדים באותו המקום. לאחר מכן תוכלו להיות בטוחים כי אתם בדרך הנכונה.