מה הקשר בין מיתוג וכתיבה שיווקית? – תהליך מיתוג הוא תהליך בו חברה או עסק או בעל מקצוע, מבדלים את עצמם בערוצים שונים בהם הם נוכחים: אתר, דף פייסבוק, קמפיין בגוגל, קידום אורגני, טוויטר, אינסטגרם, יוטיוב ועוד.
אנחנו חיים היום בעולם של הרבה ושפע, יותר מדי. הצרכן הממוצע כבר לא יכול לפתח נאמנות לשום מותג, כי כל יום צץ לו מותג חדש והוא כבר לא יודע מה יותר טוב ממה, מה הוא צריך ומה עדיף לו. קוראים לזה בלבול, וזה בהחלט גורם נזק למוצרים טובים, כי את מה שהם אומרים על עצמם מסתבר שאומרים עוד רבים אחרים על המוצרים שלהם, כך שנוצר מצב שאם לקוח רוצה לקנות בגדי ספורט, יש לו המון מותגים שיכולים להציע לו אותם בכל מיני דגמים ואיכויות ובמחירים שונים. אם כך- מה יקבע איפה הוא יקנה את בגדי הספורט שלו? איך הוא ידע באמת אם הפרסום אמתי ואם כל מה שכל מוצר מבטיח, הוא מקיים?
הוא לא יכול לדעת, הוא ימשיך לשרות בבלבול. רק דבר אחד יכול לעשות לו סדר בכאוס הזה. כאשר חברה עושה מיתוג, הוא יקבל ממנה מסרים מסוימים בצורה מסוימת, הוא יקבל אסטרטגיה, הוא יקבל ייחוד והוא ינסה להבין מה ההבדל בינה לבין האחרים.
הוא יקבל אתר עם כתיבה שיווקית רהוטה, וזה יעשה עליו רושם מעולה. כי אף אחד, שום לקוח לא מעוניין לעשות עסקים עם אתר עמוס בשגיאות תחביר וכתיב, וכתיבה דלה שעושה לו יחסי ציבור גרועים.
איך לשווק את הקוסקוס של סבתא סולטנה?
סבתא סולטנה היא אלופת הקוסקוס, והנה היא החליטה לפתוח מסעדה קטנה ליד הבית שלה ביד אליהו ולמכור קוסקוס. עכשיו סבתא סולטנה באמת יודעת לעשות קוסקוס אבל היא לא יודעת כלום על כתיבה שיווקית באינטרנט. ובכל זאת היא תקים אתר, כי זה הדבר הראשון שהיא צריכה לעשות, וחברת בניית האתרים תשכור את שירותיו של קופירייטר אשר יכתוב את התוכן על סבתא סולטנה. עכשיו נגיע לעניין.
מאחורי כל לקוח עומדת אסטרטגיה לשיווק. סבתא סולטנה למשל מוכרת משהו מאוד אותנטי, בטח טעים, שבושל בידיה המלומדות אחרי שנים של בישול קוסקוס לשבעת הילדים שלה. האם יש משמעות לכל המידע הזה כאשר כותבים לה את האתר.
יש ועוד איך? מדוע? כי קהלי היעד של הקוסקוס שלה רוצים לאכול קוסקוס מאישה שיודעת לבשל, שיש לה המון שנים של ניסיון ושהיא עושה את זה מכל הלב, ויודעת רק לבשל. כלומר אנשים רוצים לדעת שהם מקבלים וקונים את הכי טוב. והקוסקוס הזה הוא הבטחה גדולה.
בכל המידע הזה ישתמש הקופיירייטר, כאשר הוא יכתוב את האתר לסולטנה שמכינה קוסקוס, לאיציק שעושה עבודות חשמל או לתומר שמתעסק מלאכת עץ. זה לא משנה כי כולם צריכים את הכתיבה והכותב צריך לדעת מה להגיד ומה לא כדי לשווק אותם נכון. במקרה של סבתא סולטנה הוא יגיד את מה שמשווק אותה הכי טוב: אותנטיות, ניסיון, בישול עממי, ביתי, מטבח ביתי, קוסקוס לא מקופסה ועוד. כל אלה ימתגו את סבתא סולטנה בראש רשימת מבשלי הקוסקוס בארץ.
כתיבה שיווקית ממתגת אתכם
מיתוג וכתיבה שיווקית הולכים ביחד. אם אתם אסטרטגים של מילה ויודעים מהו פרסום, הרי שהכתיבה השיווקית שלכם צריכה לכלול את כל מה שכדאי לומר על הלקוח שלכם ורק את זה. אם יש מידע שעלול לחבל במוניטין של הלקוח שלכם, אתם לא תגידו אותו, אבל אתם תכתבו את מה שיתאר בצורה הכי נכונה וטובה את המוצר שלכם וזוהי כתיבה שיווקית.
היא נשענת על אמת, היא כוללת אסטרטגיה וגם לא מעט יצירתיות, כי רק ככה אפשר לשווק משהו.
ראו עוד: שם לעסק | פרופיל חברה